Wednesday 4 July 2018

Lunch @ Thirdwave Nexus Bangsar

Al-kisah makan-makan sebelum puasa. Saja nk sambut birthday geng ofismate. Macam biasa, kami redah je dulu mana2 tempat then baru fikir nk makan dekat mana. Option that day, dekat Nexus Bangsar. Pusing punya pusing, banyak kedai dah fullhouse. So last2, kitaorang pilih Thirdwave dekat Nexus Bangsar ni. I pernah terstumble across one of my kenalan di IG, dia time tu makan dekat sini. So I teruja sedikit coz nk try apa yang dia syorkan untuk makan.

Nak dijadikan hal, bateri I kong habis time makan. So mintak belas ihsan kawan2 untuk pinjam phone sekejap utk ambil gambar. Hehehe. Teruk kan perangai. Nasib baik semua sporting. 

Menu dia, I x ambik la pulak. Sorry guys. Tp memang ada banyak gak choices. Ada juga lunch set dekat sini. Comes with soup and 1 drink of your choice. Can also add on one scoop of ice cream. Tp I x ambik pun ice cream dia. Dekat sini, more to healthy delicious cuisines. Definitely to my liking. 
That day, the soup was homemade miso soup kot. So geng kitaorg ramai yang x makan coz diaorang bukan tekak jepun. Tp memang rasa unique miso soup dia. Lain sikit. 

Apa yang kami order -> Grilled Chicken salad, Teriyaki Mushroom & Avocado Rice Bowl and the famous Beetroot Gnocchi. Mula2 I nk order Beetroot Gnocchi tp lepas tu, member sorang lagi pun nak. So dia yang order. Tp dia x habiskan pun. So I yang tolong dia habiskan. Hehe. I last2 order grilled Chicken Salad coz memang dah lama mengidam nk makan salad. Time puasa hari tu, semamangnye xde salad la, bantai nasi sebulan. For dessert, kitaorang belikan Flourish Waffle, for the birthday gurl. Selalu makan kek jer, kali ni makan waffle with ice cream. Sedap wei..

Teriyaki Mushroom & Avocado Rice Bowl tu, unique rasa dia. Telur tu boleh pilih. Budak2 ni pilih half boiled egg. 

TERIYAKI MUSHROOM AND AVOCADO RICE BOWL

WAFFLES-HOT AND COLD IN ONE BITE

MY GRILLED CHICKEN SALAD

For me, the grilled chicken salad is awesome. Habis kot. The best for me, got to be their Beetroot Gnocchi with crispy kale. Sedap ya amat. If it is to your liking la. Some probably x leh terima kot. Lagi2 jenis perut nasi. Hehehe. This is actually my first time tau makan gnocchi ni. Selalu tngk dekat masterchef je. Hahaha.. Bukan senang nk jumpa dish2 macam ni. Kale dia pulak, totally compliment the gnocchi. Serious sedap!! Memang kena try. 

BEETROOT GNOCCHI

Portion wise, ikut dish kot. Yang kami order, kebanyakan portion agak besar. Plating dia memang cantik. Makanan dia pulak, memang terasa sihat la. Price range, slightly high but for me, very much worth it. I will definitely return for the beetroot gnocchi. Can leave you wanting for more. If you want to try some healthy yet delicious dishes, come by at Thirdwave Nexus Bangsar.  

Address: Unit 1-11 Level 1 Nexus Bangsar South No, 7, Jalan Kerinchi, Bangsar South, 59200 Kuala Lumpur, Federal Territory of Kuala Lumpu

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...