Monday 26 March 2018

Sesi Mama-Mama Penyayang Dumex Dugro Event

Dua minggu lepas I attended satu mommies event by Dumex Dugro, “Sesi Mama2 Penyayang Dumex Dugro”. Anak-anak I sememangnye minum susu formula Dumex Dugro ni. Memang satu experience yang luar biasa bila dapat bersama-sama dalam event tu. Event ni encourages mommies-mommies untuk berkongsi dan juga belajar from one mommy to another. Ramai pernah dengar pasal susu Dumex Dugro ni kan. Susu Formula Dumex Dugro ni dirumus dengan lebih lagi DHA*, Omega 3 dan Omega 6 serta lcFOS unik, serat untuk para ibu yang sentiasa ingin memberi Si Manja mereka lebih lagi nutrisi.

MY FIRST TIME JOINING DUMEX DUGRO EVENT

Dumex Dugro® mengandungi kandungan DHA tertinggi*. DHA adalah komponen utama otak dan retina mata. Dugro® juga mengandungi Omega 3 dan Omega 6. Omega 3 & Omega 6 adalah acid lemak penting yang tidak boleh dihasilkan oleh tubuh manusia. Ianya mesti diperolehi daripada makanan ataupun susu formula. Pengambilan Omega 3 dan Omega 6 yang secukupnya dapat membantu pembelajaran dan pemikiran Si Manja.

Dumex Dugro® merupakan satu-satunya jenama yang mengandungi IcFOS (long-chain fructooligosaccharides), sejenis serat.

Dengan ramuan yang memberikan si kecil penuh nutrisi, sememangnya ramai mommies-mommies di luar sana yang menjadikan susu Dumex Dugro sebagai pilihan untuk anak-anak.

Semua yang hadir dalam event hari tu adalah mommies-mommies semuanya. Seronok apabila dapat berjumpa dan berkongsi pengalaman dan tips-tips parenting masing-masing dalam event tu.

Semasa di event tu, kami dikejutkan dengan kehadiran celebrity Chef, Chef Lin dan juga dua artis yang sememangnya cukup terkenal. Two hot mummies which are Yana Samsudin dan juga Diana Amir. Seronok jumpa artis. Haha. Topic event kami hari tu adalah “6 days dinner recipe menu that are affordable, simple and nutritious”.  Bersama-sama dengan Chef Lin hari tu, kami diberi tips dan cara-cara menyediakan menu-menu yang ringkas dan simple menggunakan susu Dugro dalam masakan harian untuk anak-anak.  Chef Lin juga telah membuat demo masakan menu-menu dengan mengunakan susu dugro. Chef Lin makes it so easy. Nampak mudah dan cepat je bila Chef Lin buat demo. During demo tu, kami diberitahu yang kitaorang semua kena masak dua hidangan yang sama dengan apa yang Chef Lin masak. Oh My!! Hahaha. Cabaran diterima. I sendiri tak pernah terfikir nak gunakan susu dugro sebagai salah satu ingredients dalam masakan untuk anak-anak. Memang an eye opener. Rupanya pelbagai menu kita boleh pelbagaikan dengan menggunakan susu Dumex Dugro ni. Yana dan Diana juga banyak menghidupkan suasana di mana mereka juga banyak memberi pertanyaan dan juga berkongsi pengalaman dengan anak-anak mereka.

 6 menu yang dipamerkan 

BURGER AYAM SAYANGKU

PASTA SI MANJA

NASI GORENG MERIAH

QUICHE AYAM CENDAWAN

BUBUR IKAN RIANG RIA

KEBAB IKAN COMEL

Di event tu, kami diberi dua resipi untuk kami hasilkan. Cooking Class bersama-sama dengan mommies-mommies semua. Berdebar jugak la kan. Haha. Nasib baik kami semua buat secara kumpulan untuk menghasilkan 2 resipi yang diberi iaitu, Quiche Ayam Cendawan dan juga Kebab Ikan Comel. For me, resipi dia sangat mudah dan rasanya sangat sedap. Bukan kanak-kanak aje yang suka. Orang dewasa pun suka. Sebagai seorang ibu yang berkerja, memang perlukan masa untuk menyediakan makanan yang sihat dan cepat untuk anak-anak ni. Tapi dengan adanya menu-menu ni, ia memberikan kita mommies ni the inspiration to try. Dalam 30 minit, pelbagai menu boleh dihasilkan untuk si kecil.

 
MEMASAK PUN KENA ADA STYLE, SAMBIL2 TU BERGAMBAR DENGAN YANA DULU

WORKSTATION HARI TU. 

AHLI GROUP MOMMIES
SEBELUM KE OVEN

HASIL TEAMWORK 

Habis jer sesi masak-masak, mesti la sesi makan-makan pulak. Sedap hasil tangan mommies-mommies semua. Makanan penuh kasih sayang. Sesi Q&A di penghujung event juga memberi banyak sangat information yang sememangnye berguna. Bersama-sama hari tu, diantara pasukan Careline Dumex Dugro yang sememangnye arif pasal nutrisi anak-anak. Ramai yang bertanyakan soalan pasal penyimpanan dan penyediaan makanan untuk si kecil. Dugro sangat professional dan sangat proactive dalam memberikan response kepada participants semua.


CARELINE DUMEX DUGRO YANG SANGAT EXPERIENCE 

SESI Q&A

Kalo korang nk tahu, Dumex Dugro ni ada 24x7 Careline tau. Penasihat pasukan Careline Dumex Dugro terdiri daripada para ibu, bekas jururawat, bidan, pakar diet dan pakar nutrisi berpengalaman yang sedia mendengar dan menawarkan nasihat untuk anda dan Si Manja. Boleh menghubungi 1800 38 1038 untuk meyuarakan sebarang masalah berkenaan anak anda.

Dumex Dugro sememangnya banyak membantu mommies-mommies dengan memberi sokongan dalam journey mommies’ semua untuk membesarkan anak-anak. Jadi mommy ni banyak cabaran dia. Memang kena equip kan diri kita dangan ilmu pasal parenting dan nutrisi anak-anak. Events like this, which are organized by working mommies for mommies like us, memang sangat terbaik.

Pengalaman I sendiri apabila join event hari tu, memang best la. Dapat bersama-sama dengan rakan media semua, berkongsi tips, dapat pulak jumpa Yana, Diana Amir dan juga Chef Lin, yang mana mereka juga banyak bertanyakan soalan dan memberi positive feedback. Pasukan Dumex Dugro Careline juga sangat berpengalaman. Antara tips-tips yang menarik adalah cara penyimpanan makanan. Tips to freeze food. Lepas masak semua, pastikan kita bekukan item makanan tu satu persatu ye. To be frozen individually. I selalu kalo nk bekukan, bekukan semua sekali. Memang satu tips yang I sendiri tak tau sebelum ni. Kekadang sebagai ibu ni, x sempat nk menyediakan makanan bila balik dari keje. So bila kita bekukan makanan siap2, senang je untuk kita lepas tu panaskan makanan tu untuk anak-anak kita. Kami diberi 6 resipi menu sihat. Kebab Ikan Comel, Bubur Ikan Riang Ria, Nasi Goreng Meriah, Burger Ayam Sayangku, Quiche Ayam dan Cendawan Enak dan juga Pasta Si Manja. Wah..x sabar nak mencuba. All six menu ni, memang sesuai untuk ibu bekerjaya yang busy macam I ni. Hehe

BERGAMBAR DULU DENGAN ARTIS SEBELUM BALIK. KENANGAN

Before heading back, kitaorang semua dapat goodie bags from Dugro. Thank you so much for all the items. One that caught my attention, was the Play Mat. Now, Dugro tengah offer gift with purchase, the 2-in-1 Playmat + Storage Bag. This Playmat + Storage Bag memang sangat berguna. Anak-anak siap berebut kot. Beli mana-mana 2 Pek 900 gram (Any variant & While stock last tau), boleh dapat this 2-in-1 Playmant + Storage Bag. Three designs all together. I got the pink one. Banyak kegunaan Playmat + Storage Bag ni. Its good for story telling and playtime for the kids, storage, pack for picnic and its washable. A feature mommies semua memang suka.

PICS FROM DUEMX DUGRO WEBSITE

Untuk more info, boleh dapatkan di website Dugro tau. Click disini : DUMEX DUGRO

Event tu telah berlangsung :

Date : March 18th
Time : 10am-2pm
Location : The Cooking House, 173, Jalan Maarof, Bangsar Park, 59000 Kuala Lumpur, Wilayah Persekutuan Kuala Lumpur

Hopefully there will be more events like this in the future. Looking forward to one.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...