Tuesday, 6 January 2015

Dinner @ Warung Nasi Lemak Panas Warisan Sambal Opah

First post 2015...apa lagi..pasal makanan lorr..hehehe

Malam tu, tetibe mr hubby nak makan nasi lemak. Malam tu sebenarnya nak balik ke kampong dah. Sebelum tu, jamah perut dulu..mr hubby pernah dengar pasal satu kedai ni..kata nye femes gak dengan nasi lemak..so malam tu, terjah jerr tempat tu..nasib baik jumpa...mr hubby terrer bab cari jalan ni..my own personal GPS..hehe..harapkan i...memang x jumpa la..hoho

Address: 2-56 Jalan USJ 9/5p, 47620 Subang Jaya, Selangor

Sampai2 jerr kat situ..mak aii…ramai nye orang beratur..kedai kiri kanan semua sunyi sepi…tapi kedai ni..perghh..full house…lepas kitaorang cari tempat, time to order..cara order..kena pergi beratur dulu..kedai ni main dia nasi lemak…mr hubby la yg kena beratur..hidangan dia dalam bungkus2 nasi lemak tu..setiap bungkus Rm1.00..murah la kan..so mr hubby ambik 8 bungkus..campur dengan lauk2 sikit..lauk ayam masak merah, petai,ikan bilis dan tempeh..

WARISAN SAMBAL OPAH
Si Ziyad suka makan nasi lemak ni…tp malam tu dia x nak makan la pulak..adoi…sapa pulak nak kena habiskan portion dia..i bukan la jenis penggemar nasi lemak…tp orait la..malam tu..i larat makan 2 bungkus jerr..hehehe..nasi lemak dia memang sedapp la..sambal dia pun..manis2 pedas gitu..mengingatkan I pada sambal mak cik kantin sekolah rendah I dulu ---ngeeee..nostalgia habis..

So, remaining 6 bungkus..mr hubby la kena habiskan..cayak la..leh masuk man vs food ni..Lily pun menyumbang jugak..suku bungkus jerr..hehe..

SEBUNGKUS NASI LEMAK RM1.00
LAUK PAUK
Ayam masak merah dia sedapp!!! Yang lain biasa saja la..not bad la tempat ni..patut la ramai..bukan senang nak cari nasi lemak malam2..lagi2 nasi lemak berdaun pisang ni..memang banyak betul daun pisang dia pakai..tabik la kedai ni..

Habis jerr makan..mak ai..kenyang giler…mr hubby dah x leh  nak bangun dah ..dah la nk gerak balik kampong..memang ngantuk habis drive malam tu..hohoho..


No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...