Monday 19 June 2017

Persiapan Balik Raya 2017

Tak sampai seminggu lagi seluruh umat Islam akan menyambut Hari Raya Aidilfitri. Masing-masing mesti tengah sibuk dengan persiapan raya temasuk la juga persiapan untuk balik ke kampung.
Korang balik beraya di mana tahun ni??

Balik Kuala Selangor (kampungku) dan Klang 😍😍
Saya ni kira bertuah jugak kerana dijodohkan dengan orang yang dekat. Langkah sedaerah sahaja. So tahun ni, pagi Raya di rumah Mertua di Pandamaran Klang. Petang pula di rumah keluarga I di Sungai Sembilang Kuala Selangor. Perjalanan tak sampai sejam pun. Setiap tahun rutin yang sama. Dua-dua rumah di hari raya yang pertama. Kami pula duduk di Putrajaya so perjalanan nak balik kampung pun x jauh mana. 

Keperluan Balik Kampung
Selalunya kalau kami balik kampung, barang yang kami bawa akan penuh satu bonet kereta. Kenapa? Dengan anak 3 orang, barangan budak-budak tu sahaja dah memenuhkan beg kami yang kecil lagi molek itu..huhuhu..jadi apa yang kami perlukan, adalah untuk mendapatkan beg yang sesuai dengan keperluan kami yang berlima ni. Di Lazada, ada jual pelbagai saiz beg dan juga pelbagai jenis dari beg tarik sampai la ke beg galas. Saya berminat dengan yang ini. Rasa-rasanya leh muat x semua barang-barang kami yang berlima ni..seminggu bercuti jadi baju untuk lima hari confirm akan banyak. Beg yang sesuai mampu memuatkan semua pakaian dan peralatan kami yang diperlukan. #ilovered


Barangan di Lazada
Apa yang I perlu bawak balik kampong kali ni, semestinya camera. Waktu raya ini lah kami sekeluarga dapat berkumpul semua. Jadi camera adalah satu keperluan tiap kali balik beraya. Di Lazada, ada pelbagai kamera yang boleh dipilih. Rambang mata tau. Hari Raya Pertama confirm akan kami jadikan kenangan. Dengan camera yang senang dibawa, sesuai untuk dibawa kemana sahaja. 


Lazada masih lagi mengadakan promosi untuk Raya tahun ni. Marhaban Ya Ramadhan and Riang Ria Raya sale yang berlangsung dari Mei 19 ke Jun 30. Special diskaun sampai 90%. Jangan ketinggalan untuk bershopping raya kali ni di Lazada ye kawan-kawan..--> Click di sini untuk memulakan shopping riang ria raya anda di Lazada. RIANG RIA RAYA LAZADA

Selamat Menyambut Hari Raya semua..😁

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...