Thursday 27 April 2017

Annual Field Trip Tadika & Taska anak-anak

Tiap kali bila anak-anak nak pergi ke Field Trip (Tadika atau Taska), mesti I ada rasa sedikit concern..mana tak nye..i tau perangai budak2 tu bila berada di luar..lagi2 di kawasan yang baru..mesti diaorang excited punya la..jenis x leh duduk diam..tp setakat ni, Alhamdulillah..teacher2 semua kata diaorang ok jer..

So tahun ni, teacher Ziyad dah inform dah yang akan pergi ke Farm In the City. Walaupun dekat jerr FITC tu dengan rumah, tp kami sekeluarga x pernah jejak lagi ke situ..padahal dulu, hampir 3 tahun duduk di Taman Equine, tp x pernah jejak ke FITC..bagus la jugak yang Ziyad dah pergi dulu..so sehari sebelum field trip tu, sempat la I tunjuk apa yang ada dekat FITC tu..i tunjuk gambar dan video2 dari IG..excited dia nak pergi..tp bab pegang ular tu..katanya x mau pegang..geli..tp bila balik dari FITC tu, trs bg tau I yg dia pegang ular..cheh!! dgn bangga lak tu..hahaha..berani jgk anak mama yg sorang ni ye..

Last year, tadika dia bawak pi Petrosain..waktu balik dari Petrosains tu, Ziyad x berapa boleh cerita pasal trip dia..mgkn confuse sedikit la kot pasal apa yang ada dalam tu..xpe..dah besar sikit, kita pergi lagi ye..sebelum tu, di taska lama dia, Ziyad pergi ke KL Bird Aviary Park..semua tempat2 yang I belum pergi lagi..ahahahaha..Petro Sains tu pernah la tp itu zaman bila..dah x ingat dah apa yang ada dalam tu..mesti dah berbeza dari waktu zaman2 I masuk dulu..

Lily pulak, tahun lepas, taska diaorang pergi ke Aquaria..tahun ni x tau lagi akan pergi ke mana..balik je duk citer pasal fish n shark..seronok dengar dia cerita..tp untuk dua2 nye..yang paling seronok untuk mereka berdua..adalah naik bus..cerita naik bus tu lagi banyak dari cerita berada di tempat diaorang pergi..sekarang pun asyik duk cerita nk naik bus lagi..aduh..payah tu..hahaha..

Alhamdulillah la..tempat2 yang anak2 I pergi ni semua diaorg belum pernah pergi lagi..ni yang buatkan mama pun nk pergi nanti..pergi semua sekali..leh ambik gambo banyak2..hehehe..

So these are where they have been so far : 
1.KL Bird Aviary Park - Taska
2.Petro Sains - Tadika
3.Farm In The City - Tadika
4.Aquaria – Taska

Alhamdulillah, setakat ni, tempat yg diaorang bawak semua best2. Tak tau la taska dan tadika yang lain macam mana..tp setakat ni, bab annual trip di Tadika Ziyad n Taska Lily, memang puas hati la..teacher2 pun rajin duk hantar gambo..at least kita as parents ada juak la view serba sedikit apa yang diaorang buat di sana..K..kita tunggu annual trip Lily pulak..selalunya hujung2 tahun gitu..k..bubbye guys..





LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...