Wednesday 30 August 2017

Aktiviti Hujung Minggu : Lego Mural Terbesar Di Malaysia @ Sunway Pyramid

Weekend lepas, saja ajak husband pergi ke Sunway Pyramid. Ada terbaca dari blogger-blogger yang lain pasal event ni. Teruja jugak la cause dia berasaskan lego. Anak2 I memang peminat lego lagi2 anak sulong I, Ziyad. Kitaorang dari kenduri kahwin time tu. Alang-alang dah keluar, ajak terus pg event tu. Husband pun on jerr..

Event ni, berlangsung di Orange Concourse, from 22nd August – 3rd September. So sesiapa yang belum datang lagi ke event ni, sempat lagi tau. Lego Mural dia, adalah replica gambar Tunku Abdul Rahman dari zaman Kemerdekaan Malaysia, 31st August 1957. Memang awesome giler. Cara diaorang susun lego tu ikut gambar. Mural ni di masukkan dalam the Malaysia Book of Record sebagai “The Biggest Mosaic Made of Lego Bricks”. Terdapat dalam 160,000 brick lego tau dalam mural ni. Lego tu pun, I perasan pakai 4 jenis kaler jerr... Memang tersangat awesome. 

REPLICA MURAL TERBESAR DI MALAYSIA

Selain itu, terdapat juga pelbagai Malaysian Landmarks dan Cultural Icons sepanjang event ni berlangsung. Pelbagai iconic landmarks yang di displaykan dan semua di hasilkan dengan LEGO bricks. Antara yang ada: 

A'FAMOSA FORT
CRYSTAL MOSQUE
PARLIAMENT MALAYSIA
ANGKASAPURI
IPOH RAILWAY STATION
TAIPING LAKE GARDEN
BOH’S VOSITOR CENTER
MUZIUM NEGARA
& MANY MORE.....

Semua iconic landmark yang I tengok, semua memang terbaik la. Paling win bila Ziyad panggil I..dan tunjuk “ Mama, mama, office mama la”…hahaha..ada jugak replica kat situ. Kalo la diaorang ada jual, mesti I beli punya la. Replica bangunan TM yang diaorang buat ni version kecik sedikit. Kalo ada jual confirm laku.  Leh buat dan simpan dekat meja office. Hahaha.

MY OFFICE..MENARA TM

Antara yang menarik perhatian I, AFamosa Fort, Taman Tasik Taiping, Rapid KL, Parlimen..tp kan, kalo korang tengok betul2..ada pelbagai watak tau dalam bangunan tu tau..lagi2 dekat bahagian bangunan Parlimen Malaysia..ada sesiapa??? Jeng jeng jeng..pak guard dia semua ahli Star Wars..hahaha..comey jer diaorang ni..husband I memang jenis teliti. Sampai ke dalam bangunan tu dia usha..

PARLIMEN

TETAMU ISTIMEWA..HEHE

RAILWAY STATION

LAGUNA REDANG

MASJID CRYSTAL

PELBAGAI MINI REPLICA BANGUNAN ICONIC DI MALAYSIA

A'FAMOSA FORT

TAMAN TASIK TAIPING

X INGAT LAK YG NI..HUHUHU..JJCM KOT TAJUK DIA..

ONE MALAYSIA

Perempuan “Wild Style” dari The Lego Movie tu pun. Kalo x silap, pergi ke Muzium Negara. Hahaha. Memang win la diaorang ni. Memang seronok la. Lama jugak kitaorang usha tiap satu landmark tu. Benda2 yang jarang jumpa (in lego form) pun ada. Contohnye, ikan pari, stroller, semua dalam bentuk lego. Quite interesting.

MUZIUM NEGARA

Ada juga contest untuk kanak-kanak sepanjang event ni berlangsung. Tp kena daftarkan nama anak dulu. Ada timing tau. Menarik la. Anak I nk masuk tp dah full. Nak booking nama tu pun ada timing dia. Games dia pulak, dalam range 45 minutes. Ada 3 acara kesemuanya. Quite interesting la. Coz session tu dah penuh, so x dpt la dia nk join. Sedih jer muka dia bila inform x leh nak join. Next time ye sayang. Xpe, lepas ni kita ke?? CARS 3 Roadshow.


Ni dalam entry seterusnye nanti ye. So kengkawan, apa  lagi..jom ke Sunway Pyramid!!!


LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...