Friday 9 November 2018

Kambing Perap Warisan Original BBQ Star

Siapa kat sini peminat daging kambing?? Lagi-lagi apabila membuat BBQ. Kambing adalah antara option yang terbaik untuk buat bakar-bakar ni. Hari tu, husband ada bawak balik satu paket kambing perapan. Lama wei x makan kambing. BBQ pun dah lama x buat. Tapi I xde la terus bakar hari tu jugak. Kena buat persediaan. Memandangkan kitaorang ni xde nak membuat BBQ dalam waktu yang terdekat, so kami buat bakar2 di rumah saja la. Kena prepare dari segi side dishes sajala. X kan nk melantak kambing saja kan. Kambing sedap dimakan dengan apa ea..Kami hari tu, akhirnya buat kentang bakar dan sayur2 rebus saja.

KAMBING PERAP, KENTANG, GARLIC DAN POKOK HIASAN..HEHEHE



Ni packaging dia. Mampat dan padat. Ada dua perasa. Blackpepper or Original. Yang kitaorang beli ni, Original flavor. Memandangkan sticker kat luar dia agak kecil, so x berapa nk nmpk bila sekali pandang. Ramuan pun xde ditulis so kita teka-teka saja la. Tapi yang bestnye, packaging dia jenis yang sudah bervacum. Lebih tahan lama. Husband beli yang sekilo punya. Ada jugak dijual dalam 500gram tp better ambil yang sekilo la. Lebih murah. Harga RM40 je tau untuk yang sekilo. Berbaloi sangat. Dalam packaging tu, banyak jugak slice yang dapat. Campuran daging dan lemak-lemak. I agak-agak, ratio daging dan lemak dalam 4:1. I suka makan daging kambing ni tapi lemak2 ni I x berani nk telan. Konon nk jaga badan la. Hehehe..tapi mesti ramai yang suka portion lemak2 tu kan. Lagi2 bila dibakar. Sedap ya amat. 

I BILA BAKAR2 NI SUKA PAKAI MINYAK OLIVE. LEBIH JUICY DAN SIHAT..

JANGAN TERPEDAYA..BUKAN I YANG TORCH..I X BERANI..

Ni la hasil pembakaran atas grill..xde la cantik mana..yang penting, sedap. Bau pun habis satu rumah. Kami siap pakai torch lagi coz nak dapatkan hasil "char' tu..yang hitam2 terbakar tu yang sedap.

KENYANG SAMPAI KE PETANG


First bite, memang rasa rempah ratus yang ada dalam tu. Walaupun diakatakan original, tapi a bit spicy jugak la. Untuk kanak-kanak, mungkin x berapa sesuai la. Rasa ada serbuk cili kot dalam ni. Tapi rempah ratus dia memang sesuai sebagai perapan. Rasa dia unique sikit berbanding kambing bakar yang I pernah makan. Serious sedap. Satu keping x cukup. I paling maksimum, dua keping je la. Lebih kang, panas lak pulak. Daging dia pun sangat lembut. Senang nk makan. Sesiapa yang peminat makan daging kambing, wajib cuba yang ni.
❤❤

Kat mana boleh cari Kambing Perap Warisan Original ni? 

Boleh pergi ke FB page diaorang..--> Kambing Perap Warisan
Atau boleh WA ke 0135069630

I cadangkan kalo u ols berminat, tempah 1-2 minggu awal coz selalunya stok sedikit terhad but its worth the wait!!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...