Tuesday 25 September 2018

Santai Petang di Eco Ardence Labs & Maya Park

Petang tu, dah start renyai-renyai tapi I ajak jugak husband untuk pergi ke Eco Ardence Labs & Maya Park berdekatan dengan Toll Setia Alam. Kami selalu lalu jer coz jalan Setia Alam tu memang jalan kami nk balik kampong. Tp dari arah Meru, kena buat u-turn la. Time sampai petang tu pun, kereta dah ramai dah. Dekat situ jugak, ada Jaya Grocer tapi kami bukan nk shopping sangat pun, Just nk bawak anak-anak jalan-jalan waktu petang. 

Nasib kami baik, dapat parking dekat dengan playground. Kawasan park dia memang sangat besar. Rata2 naik basikal, roller blade, skateboard..environment dia memang best untuk buat outdoor activity. Dekat sini jugak, ada banyak kedai makan dalam kontena. Tapi kami x makan pun, coz petang kan. Xde la lapa sangat. Just beli kudapan saja dan duduk enjoy pemandangan. Banyak jugak kedai makan dekat sini, both halal and non-halal la. Tp comey coz semua resto dalam kontena yang berwarna warni. Sangat ceria. 




MENARIK..KAMI BERJAYA MENGALIH PERHATIAN ANAK-ANAK DARI TENGOK BENDA NI. HEHE




Dekat sini jugak, ada playground yang unique, tapi playground ni more to kanak-kanak yang besar sedikit la. Tapi petang tu, budak terlampau ramai sampai bergesel-gesel bahu. Anak I si kecik pun nk join tp dia duk termenung je coz xde apa sangat yang dia leh main. Cian dia. Abang n kakak dia sampai dah ke bahagian tinggi dah. I risau jer coz nampak kanak-kanak ramai n semua excited. Ada yang tolak2..so kita yang duk bawah ni, berdoa jer la..huhuhu. Nasib semua ok. I pada satu tahap, budak dah terlampau ramai, I suh anak-anak I keluar dari playground tu. Crowded sangat. 

RAMAI PARENTS DUK PERHATI..TEMPAT DUDUK LIMITED..SO KENA BERDIRI

TIME NI BELUM CROWDED HABIS..

Dekat Maya Park ni, ada tasik yang besar, dan tengah-tengah tu, ada walkway dan kubah yang syantik giler. Kalau buat wedding shoot ni, confirm lawa la. Tapi rasanya ramai yang datang sini untuk bergambar coz ada banyak tempat yang unique dan cantik untuk bergambar. Kami pun x terkecuali la. Hehehe. Sempat jugak la berselfie ngan husband. Lama xde gambar berdua. Anak la yang jadi tukang photographer..



CANTIK KAN PEMANDANGAN HAMPIR SENJA

SERIOUS CANTIK!! PANDAI ARCHITECT DIA


U know, there should be more places like this. Memang menggalakkan orang untuk beriadah di waktu petang or at least strolling dekat situ. Pemandangan yang cantik, banyak kedai makan, Jaya Grocer pun dekat, ada padang bola..memang best. Patut orang non-stop je petang tu. Walaupun hujan renyai-renyai tapi still ramai orang.

Memandangkan x sempat nak usha kedai-kedai makan, insyaAllah, akan sampai kesini lagi soon. Sekejap sangat time kami pergi tu. Dah nak sampai magrib, so harusla pulang dah.
K, chow dulu guys.



LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...