Monday 24 December 2018

Jom Bercuti ke Kuching Sarawak!

Rindu sangat dengan Negeri Sarawak. I pernah duduk di Kuching Sarawak time I kecil dulu dan banyak sangat kenangan manis dekat sana. So sesiapa ada plan nak ke Kuching Sarawak? Mesti korang tau yang Kuching Sarawak ni merupakan antara destinasi percutian yang menarik. Pelbagai tempat menarik yang boleh dilawati apabila berada di Kuching. Untuk penggemar selfie, memang banyak tempat yang menarik untuk mengambil gambar di sekitar Kuching ni. 

Hotel mana bila nak plan percutian ke Kuching?  I cadangkan Imperial Hotel Kuching.

| IMPERIAL HOTEL KUCHING |
Imperial Hotel Kuching ni merupakan hotel yang sangat strategik kerana berada di sebelah Boulevard Shopping Mall. I memang gemar hotel yang bersebelahan dengan mall. Banyak kemudahan. Bukan itu sahaja, hotel ni juga betul-betul berada di tengah-tengah bandar Kuching dan hanya 5 minit pemanduan sahaja dari Lapangan Terbang Antarabangsa Kuching dan 5 minit sahaja ke Pusat Bandar Kuching. Easy travelling lagi-lagi untuk I yang jenis kalo boleh semua nak yang dekat2 saja. Haha. Wi-Fi percuma juga boleh diakses di semua kawasan di hotel ni. Kawasan Parking dia juga adalah percuma untuk semua penginap hotel. 

HOTEL IMPERIAL KUCHING

BERSEBELAHAN DENGAN BOULEVARD MALL

Terdapat 325 bilik di hotel ni, yang terdiri dari Superior Room, the Deluxe Room, the Corner Deluxe Room, the Executive Room, the Executive Suite, the Presidential Suite, the 3-bedroom Apartment, the 4-bedroom Apartment dan juga 5-bedroom Apartment. 

Apartment di hotel ini dihiasi dengan menarik untuk para tetamu dengan memberikan keselesaan dan pelbagai kemudahan bagi para guest semua. Ada meja makan, peti sejuk, seterika, microwave dan juga balcony siap dengan kerusi sekali. Siap ada kawasan memasak dan mencuci sekali tau. Memang sesuai untuk keluarga yang besar atau anak yang ramai.

Setiap bilik pula, dilengkapi dengan kemudahan yang pelbagai bagi menjamin keselesaan para tetamu. Ada flat screen TV, cerek elektrik, airconditioning dan juga bilik yang bercarpet. Bilik yang ada juga bersih dan tersedia rapi. Bilik mandi bilik en suite bertab yang dilengkapi dengan pancuran mandian dan peralatan mandian. Bilik-bilik pun agak luas. Rasa kalo anak-anak berlari pun boleh. Anak-anak I kalo dapat tidur hotel, memang akan inspect setiap inci bilik hotel, lagi-lagi bilik mandi la. Kawasan kegemaran meraka coz nk mandi di tempat baru.

BILIK HOTEL

BILIK HOTEL

BILIK HOTEL

BILIK HOTEL

Banyak kemudahan dan fasiliti yang disediakan untuk semua para tetamu. Ada kiddie pool, outdoor pool, ada fitness center, Sauna dan juga Steam Room. Anak-anak ada pool saja dah memang akan happy. Pagi petang ke pool saja. 

POOL DI WAKTU MALAM

OUTDOOR POOL


FITNESS CENTER

Di Imperial Hotel ni juga disediakan pakej bersarapan. Pagi-pagi boleh ke Restoran Imperial Garden untuk menikmati pelbagai buffet spread diaorang. Kalo tak sempat nak breakfast, boleh order jer through their room service. Pengemasan harian adalah percuma, manakala dobi boleh diminta dengan bayaran tambahan. Meja depan Imperial Hotel ni juga siap sedai 24 jam memberi perkhidmatan bermula dari masa korang check-in sampai la ke check-out dan juga bila korang perlukan senarang bantuan. Staff disini semua cekap dan friendly tau.

RESTUARANT

BUFFET

Imperial Hotel Kuching juga menawarkan tempat yang ideal dan perjamuan perkahwinan yang mewah yang dicipta oleh Pasukan Culinary Hotel untuk korang sekali dalam seumur hidup. Tidak kira betapa rumit atau hebat, pakar pernikahan khusus mereka komited untuk mewujudkan hari yang benar-benar indah dan "unforgettable".

BANQUET HALL

Destinasi manrik untuk dilawati semasa di Kuching?
Korang rasa-rasa nak pemandangan "overall view", I cadangkan kat Kuching Waterfront berjarak 8.4 km dari Imperial Hotel Kuching, sementara CityONE Megamall berjarak 5 km jaraknya. Untuk informasi berkaitan Sarawak ini, korang boleh melawat ke Muzium Sarawak yang jaraknya tak jauh diantara 5.3 km sahaja.  Bagi yang berminat untuk berjalan melawat tempat-tempat keagamaan, Katedral St. Thomas pun tidaklah jauh daripada lokasi lebih kurang 5.5km je. Bila dah puas berjalan-jalan tu mesti nak membeli belah pulak kan, cari souvenier, so boleh ke Bazaar Waterfront Kuching yang jaraknya 5.8 km kat area tu jugak. Jangan lupa ambil gambar di Tugu Kuching tau, one of their iconic landmarks.

For more information mengenai Imperial Hotel Kuching ini, boleh check out their latest offers on Imperial Hotel Kuching kat Traveloka online, hanya di hujung jari anda.

Chow ☺☺





LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...