Friday 18 August 2017

My Google AdSense is approved!!

Wah!! Rezeki di pagi Jumaat. Bangun2 dari tido, perasan ada email dari Google. (Nampak sangat bangun tido terus capai phone..hahaha) It turns out that my application for Google AdSense have been fully Approved. Yahoooo..

I sebenarnya x tau sepenuhnya lagi pasal Google Adsense ni. Kena buat homework sikit lagi la.
So what exactly is Google AdSense??

AdSense (Google AdSense) is an advertising placement service by Google. The program is designed for website publishers who want to display targeted text, video or image advertisements on website pages and earn money when site visitors view or click the ads” -Google

Banner akan diletakkan di dalam blog. So readers yang datang ke blog dan klik dekat banner tu, akan mendatangkan Kaching-Kaching ke dalam akaun si empunya blog..

I pun baru je start berblog ni dari tahun 2013 dan start active berblog start dari tahun 2014. Itu pun ada masanye dalam sebulan, berapa entry je yang dapat i tulis. Kena rajin sikit tahun ni..hehehe. The intention for my blog, adalah untuk share my journey dan juga to keep it as my diary. I jenis yang pelupa..so kalau ada blog ni, boleh la baca balik kenangan-kenangan yang lama-lama..flashback gitu!!

Terbaca dari ramai bloggers yang mereka register untuk Google AdSense ni. Jadi I pun cuba la. Salah satu cara untuk dapatkan xtra income kan.. I xde menaruh harapan yang tinggi pun coz I baca ramai jugak yang kena reject berkali-kali then baru di approve. I ada jugak baca tips-tips dari blogger-blogger yang lain mengenai cara-cara untuk di approvekan oleh Google. I improve mana yang mampu. 😉

Hari isnin hari tu I start register. So agak terkejut jugak la pagi tadi bila diterima. Dalam masa 4-5 hari dah dapat reply balik. Compare dengan bloggers-bloggers di luar sana, rasanya my blog ni banyak lagi yang perlu diperbaiki.  Apa pun, THANK YOU so much GOOGLE for giving me this opportunity!! 


Ni baru first phase. Ada phasa-phasa seterusnye. Hopefully 2017, dapatla buat xtra cash sikit. Amiin!!
So guys, wish me luck ok!! 😉💗





LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...